Via WhatsApp klantendienst ENGIE contacteren

Voortaan kan je via WhatsApp contact opnemen met de klantendienst van ENGIE

   

Voortaan kunnen residentiële klanten ENGIE contacteren via de Enterprise oplossing van WhatsApp. Met WhatsApp als nieuw communicatiekanaal staat ENGIE aan de spits van de innovatie. Het gaat hier om een Europese première bij een energieleverancier.

Steeds meer zijn digitalisering, smartphones en sociale media aanwezig in ons dagelijks leven. ENGIE streeft voortdurend naar innovatie en volgt deze evolutie op de voet. Kwestie van het leven van zijn klanten te vergemakkelijken door zich meer en meer toegankelijk te maken. In dat licht werd het partnerschap opgericht met WhatsApp – via het Sparkcentral platform – om samen met ENGIE zijn Enterprise oplossing voor ondernemingen te testen.

Sinds 2017 kunnen de meer dan 2 miljoen residentiële klanten van ENGIE voor al hun vragen of ondersteuning gebruik maken van Twitter, Facebook en Facebook Messenger, en dit bovenop de traditionele kanalen zoals telefoon of e-mail. Het beheer van deze nieuwe communicatiekanalen werd mogelijk gemaakt dankzij het samenwerkingsakkoord met Sparkcentral, een wereldspeler die een platform heeft ontwikkeld dat het beheer van dienstverlening aan klanten via digitale kanalen mogelijk maakt.

Communicatie met de klantendienst van ENGIE via sociale media biedt tal van voordelen: het kan op eender welke plaats, op eender welk moment, zonder te wachten. De communicatie kan op eender welk moment onderbroken worden om nadien vlot te hervatten. Documenten en foto’s kunnen bovendien rechtstreeks en snel gedeeld worden. Dit biedt een veel groter gebruikscomfort. Sociale media worden steeds meer gebruikt in het dagelijks leven en mensen verwachten dan ook dat ze deze media kunnen gebruiken voor hun contacten met bedrijven.

Nu gaat ENGIE nog een stapje verder om het gebruikscomfort van zijn klanten te verhogen. ENGIE werd namelijk door WhatsApp geselecteerd als bevoorrechte partner voor de lancering van zijn “Business” versie. Vanaf nu is het dus ook voor klanten mogelijk om ENGIE te contacteren via de WhatsApp-applicatie. Een van de meest gebruikte digitale platformen, met meer dan 1,5 miljard gebruikers, elke dag, in meer dan 180 landen. In België zegt 1 persoon op 3 regelmatig WhatsApp te gebruiken.

Klanten geven steeds meer de voorkeur aan berichtenapplicaties zoals WhatsApp en Facebook Messenger om met ondernemingen in contact te komen. Ze doen dit liever dan via  sociale media. De cijfers spreken boekdelen: ENGIE ontvangt bijna 3.300 berichten per dag, verdeeld als volgt – met op slechts enkele dagen van zijn lancering, een mooie plaats voor WhatsApp: (Zie begeleidende foto's)

ENGIE verwacht dan ook dat het WhatsApp-kanaal zich snel zal ontwikkelen dankzij zijn troeven: zijn private en beveiligde werking, zijn gebruikscomfort, zijn inburgering op grote schaal en het gebruiksgemak voor zowel jongere als minder jongere mensen.

Philippe Van Troeye, CEO van ENGIE Benelux: “Innovatie staat centraal in onze activiteiten. In dit opzicht vormt de digitalisering een ware hefboom die ons in staat stelt om het leven van onze meer dan 2 miljoen klanten te vergemakkelijken en om ons almaar dichter bij hen te brengen. Dat is het hele punt van deze extra stap die we samen met WhatsApp zetten.”

Joe Gagnon, CEO van Sparkcentral : “Ondernemingen in alle sectoren voeren snel nieuwe kanalen in om met hun klanten te communiceren, en dat met inbegrip van overheidsdiensten en infrastructuren. De mogelijkheid om klanten efficiënter te bedienen door gebruik te maken van digitale technologie, laat toe om de dienstverleningskosten te verminderen en de globale ervaring van de klant te verbeteren. Sparkcentral is bijzonder trots dat het zijn krachten kan bundelen met een toekomstgerichte energiegroep van wereldniveau zoals ENGIE, die zich fors inzet voor duurzaamheid en digitale technologieën.”

U kunt met ENGIE via WhatsApp contact nemen door deze link te volgen: https://wa.me/32460222585
Of u gebruikt de onderstaande QR-code: (Zie begeleidende foto’s)

Bron: Engie Datum: 17-10-2018

Sociale media laatjebouwen

Project in de kijker

Max. 10°C

Max. 9°C

Cartoon & Bouwpret

Onze partners