Rainshower Next Generation

Rainshower Next Generation

Ring, ruit en cirkel: drie sterke vormen voor unieke handdouches. Samen vormen zij de GROHE Rainshower® Next Generation, een buitengewone collectie moderne designproducten. Het trio is een ware prijzenmagneet. Na de hoogste onderscheiding in de red dot product design award, de ‘red dot: best of the best’, voor de ringvormige Icon en een nominatie voor de designprijs van de Bondsrepubliek Duitsland werd het rijtje onlangs aangevuld met drie nieuwe designprijzen voor de unieke douches van GROHE.

Grohe Rainshower Next Generation

D&AD: Toevoeging aan het jaarboek
De eerste is het bereiken van de ‘in-book’-status bij de D&AD (Design & Art Direction) Awards 2010. Dit betekent dat de douches van de GROHE Rainshower® Next Generation in de nieuwste editie van de beroemde D&AD Annual zullen verschijnen. Daarvoor moet minstens 50% van de internationale jury positief stemmen voor de toevoeging van de producten aan het jaarboek. Selectiecriteria zijn originaliteit en inspiratie, goede uitvoering en, last but not least, relevantie.

IDEA: Van idee tot award
IDEA staat voor grootse ideeën die internationale erkenning krijgen door de International Design Excellence Awards. Deze onderscheiding wordt jaarlijks toegekend door de IDSA (Industrial Designers Society of America) in verscheidene categorieën van modern industrieel design, dat reikt van communicatie en entertainment over recreatie en kantooromgevingen tot verpakkingen en transport. GROHE kreeg in 2010 de bronzen medaille van de ISDA voor zijn douches.


Grohe Rainshower Next Generation

I.D. Annual Design Review: design van het jaar
Het I.D. Annual Design Review 2010 neemt de drie douches van de GROHE Rainshower® Next Generation op als ‘Honorable Mention Winners’. Het International Design Magazine selecteert sinds 1954 de beste designs in de domeinen product, meubilair, grafische vormgeving en milieu. Elk jaar wordt het beste werk geselecteerd door een jury van toonaangevende experts die, samen met het redactionele team van I.D. de overvloed aan bijdragen in een duidelijk overzicht van het design van het jaar gieten.

Drie voor allemaal
‘Het feit dat de douches van de Rainshower® Next Generation – Icon, Eco and Solo – zo goed onthaald worden door de juryleden van de diverse internationale designcompetities is zeer bemoedigend voor ons team’, verklaart Paul Flowers, Senior Vice President Design van Grohe AG. ‘Zij vertegenwoordigen ons modern productassortiment, dat design combineert met duurzame technologieën en optimale functionaliteit’.

Naast de verrassende vormen en de frisse groene en witte kleuren overtuigen de douches door hun ecologisch aspect, in de vorm van de GROHE EcoButton die het waterverbruik met 40% vermindert, zonder afbreuk te doen aan het comfort.

Bron: Grohe Datum: 17-10-2010

Sociale media laatjebouwen

Project in de kijker

Max. 22°C

Max. 24°C

Cartoon & Bouwpret

Onze partners