17 jaar Quick-Step in de wielersport

17 jaar Quick-Step in de wielersport

  

In 2015 krijgt een van de prominentste teams in het professionele wielerpeloton een nieuwe naam. Omega Pharma-Quick-Step – de ploeg van toppers zoals Tom Boonen, Mark Cavendish en Tony Martin – heet voortaan Etixx-Quick-Step.

Quick Step - 17 jaar Sponsoring wielerploeg Etixx - Quick-Step

Onder het motto ‘never change a winning team’ breit Quick-Step een nieuw hoofdstuk aan deze samenwerking. Torenhoge ambities en een gedeelde passie voor design en kwaliteit vormen het geheim van dit succesvolle huwelijk.

Bij de naam Quick-Step denken velen onmiddellijk aan het topteam dat generatie na generatie van topwielrenners huisvestte. Niet iedereen kent Quick-Step als een merk van kwaliteitsvolle designvloeren. Het engagement van Quick-Step in het internationale wielrennen past in een weldoordachte strategie. Het doel van die strategie? Enerzijds naambekendheid verwerven op wereldwijde schaal, anderzijds nadruk leggen op een imago van topkwaliteit.


Quick Step - 17 jaar Sponsoring wielerploeg Etixx - Quick-Step

Quick-Steps toewijding aan de wielersport is gebaseerd op een gedeelde passie. De hoge kwaliteitseisen die het merk stelt zijn een ideale match voor de sportieve ambities van het wielerteam. Ook zij willen de beste zijn en steeds een voortrekkersrol spelen. Paul De Cock, CEO van UNILINs vloerdivisie en een gepassioneerde wielerfan: “Die flukse pedaalslag van Terpstra, de zwierige klimstijl van Boonen, Kwiatkowski die elegant uit het peloton ontsnapt … De perfecte renner is als een vloer van Quick-Step: stevig én stijlvol.”

Visibiliteit en kwaliteit
Jaar na jaar groeit de wielersport verder uit tot een wereldwijd gebeuren. Een groeitraject dat gelijkloopt met dat van Quick-Step. Komend seizoen is voor het vloermerk van UNILIN al het zeventiende op rij als sponsor en het twaalfde op rij als hoofdsponsor. Publiciteit en imago-opbouw waren hierbij steeds belangrijk, maar Quick-Step bouwt ook aan duurzame klantenrelaties door mensen van dichtbij kennis te laten maken met de spannende wereld van het topwielrennen.


Over UNILIN
De UNILIN Group produceert laminaat, meerlagig parket en Livyn-luxevinylvloeren onder de merknamen Quick-Step en Pergo. Daarnaast maakt het bedrijf bouwplaten op basis van hout (spaan en MDF), decoratieve panelen, dakelementen en isolatiematerialen. UNILIN stelt wereldwijd 5.400 mensen te werk, verspreid over 21 verschillende sites. In 2013 boekte UNILIN een omzet van 1,4 miljard euro. De UNILIN Group maakt deel uit van de beursgenoteerde Mohawk-groep (NYSE: MHK).

Over Quick-Step
Quick-Step is een merk van kwaliteitsvloeren van UNILIN. Doorgedreven onderzoek en innovatie, samen met een sterke focus op kwaliteit, maakten van Quick-Step een topspeler in de vloerindustrie. Het merk vergaarde wereldfaam met zijn gepatenteerde Uniclic® kliksysteem en evolueerde van een betaalbaar alternatief voor klassieke houten vloeren tot een volwaardige concurrent. De vloeren van Quick-Step koppelen een ruime keuze aan materialen en designs aan absoluut onderhoudsgemak en een eenvoudige plaatsing in eender welke omgeving. Anno 2015 verkoopt Quick-Step zijn laminaatvloeren, meerlagig parket en luxevinylvloeren in ruim 100 landen. Kortom: een echte leider in design, kwaliteit en innovatie.



Bron: Quick Step Datum: 10-01-2015

Sociale media laatjebouwen

Project in de kijker

Max. 10°C

Max. 10°C

Cartoon & Bouwpret

Onze partners