Nieuw outletcenter in Roosendaal mikt ook op Belge

Nieuw outletcenter in Roosendaal mikt ook op Belgen

In het Nederlandse Roosendaal opent woensdag 1 november een outletcenter de deuren. De Rosada Factory Outlet mikt ook op klanten uit Vlaanderen.

Nieuw outletcenter in Roosendaal mikt ook op Belgen

In het Nederlandse Roosendaal opent woensdag 1 november een outletcenter de deuren. De Rosada Factory Outlet mikt ook op klanten uit Vlaanderen.

Outletcenter

Een outletcenter concentreert winkels waar fabrikanten en handelaren partijen merkproducten met hoge kortingen aanbieden. Elke winkel, gevestigd in Hollandse huisjes met verspringende gevels in pastelkleuren, biedt één merknaam aan. Er zijn al outletcenters in Lelystad en Roermond.

Een aantal rechtszaken dreigde de afgelopen jaren roet in het eten te gooien voor het Roosendaalse centrum, maar Rosada-eigenaar McMahon Development Group (MDG) en de gemeente Roosendaal wonnen bijna alle zaken.

De verwachting is dat de bezoekers uit een gebied komen op maximaal een uur rijden van het winkelcentrum. Dat gebied telt 5,2 miljoen potentiële klanten, van wie 1,4 miljoen uit Vlaanderen.

Daarmee is in de opzet van Rosada rekening gehouden: Vlamingen drinken hun koffie anders dan Nederlanders en zij komen voor hun eigen winkelmerken, die dan ook zijn vertegenwoordigd. In het outletcenter kunnen vijfhonderd mensen aan de slag.

Bron: Gazet van Antwerpen
30/10/2006

Bron: Gazet van Antwerpen Datum: 30-10-2006

Sociale media laatjebouwen

Project in de kijker

Max. 10°C

Max. 8°C

Cartoon & Bouwpret

Onze partners