Brepols-site verandert in Brepolis
In Turnhout zal op de site van de oude Brepolsfabriek een nieuw stadsdeel herrijzen. De Stad Turnhout werkt hiervoor samen in een Publiek-Private Samenwerking (PPS) met twee NV’s: TCO, die eigenaar is van de terreinen, en TCB, die instaat voor de projectontwikkeling.
Brepols-site verandert in Brepolis
In Turnhout zal op de site van de oude Brepolsfabriek een nieuw stadsdeel herrijzen. De Stad Turnhout werkt hiervoor samen in een Publiek-Private Samenwerking (PPS) met twee NV’s: TCO, die eigenaar is van de terreinen, en TCB, die instaat voor de projectontwikkeling. | |
Het nieuwe stadsdeel zal een multifunctioneel karakter kennen. Naast woningen zal de site ook een commerciële invulling krijgen met kwalitatieve en onderscheidende accenten.
Er wordt gestreefd naar een site met een hoge belevingswaarde en aantrekkelijke sfeer. Het is de bedoeling dat het nieuwe stadsdeel een aantrekkingspool zal worden voor Turnhout en de regio. Het succes van het project zal ongetwijfeld uitstralen en een positief effect hebben op de rest van het commerciële centrum van Turnhout.
Het nieuwe logo
Voor het project BREPOLIS werd eveneens een nieuw logo ontworpen dat uiting moet
geven aan het bruisende, gezellige, drukke en multifunctionele karakter van het
nieuwe stadsdeel.
Naast de naam en de baseline, bevat het logo vier bollen, die symbool staan voor
de vier speerpunten van het nieuwe stadsdeel:
Donkerblauw: ondernemen (werken)
Rood: winkelen
Lichtblauw: ontspanning
Oranje: warmte en gezellig wonen
De wedstrijd stadsdeel zoekt naam
Deze naam werd door Projectontwikkelaar TCO-TCB gekozen uit de inzendingen voor de wedstrijd 'Stadsdeel zoekt een naam'.
Echter één probleem: maar liefst zeven deelnemers kwamen met de naam Brepolis op de proppen. TCO-TCB 'had een' pakketje waardebonnen ter waarde van 250 euro voor de winnaar beloofd. Omdat er zeven winnaars zijn, besloot de projectontwikkelaar om iedere bedenker 100 euro aan waardebonnen te schenken.
Een mooie geste, zo lijkt het. Toch is dit een schending van de wet op de handelspraktijken. Contractbreuk, zeg maar. Want de winnaar was een prijs ter waarde van 250 euro beloofd. Er bestaat geen wedstrijdreglement waarin een andere overeenkomst staat voor als er meer winnaars zijn. Dus hoort elke winnaar een prijs ter waarde van 250 Euro te krijgen. Om dezelfde reden verplichtte een Belgische rechtbank enkele jaren geleden een grote warenhuisketen om alle klanten van dezelfde promotie te laten genieten, ook al was de voorraad tijdelijk op.
De website:
www.brepolis.be
Bron: Laatjebouwen.be en Gva
5/02/2006
Bron:
Laatjebouwen.be en Gva
Datum:
05-02-2006